top of page

Vanliga frågor

Hur kan jag betala i butiken?

Du kan betala säkert i butiken med Klarna, kort eller Paypal.

 

Hur lång är leveranstiden?

Vår vanliga leveranstid är mellan 2 - 7 arbetsdagar i enstaka fall 14 arbetsdagar. OBS! Beställningar som har lagts under helgen skickas tidigast näst kommande vardag veckan efter.

 

Kan jag lägga till/ta bort produkter från min beställning?

Som regel hanteras ordrar så snabbt att det oftast är bättre att skapa en ny order om du vill ha ytterligare en produkt. Men om du har en beställning som ska levereras längre fram i tiden kan du kontakta oss, så hjälper vi dig att justera ordern.

 

Kan jag följa min leverans? 

Leveranser av mindre produkter, som skickas som paket eller brev. Större varor levereras på utsatt dag och tid som du valde i kassan och aviseras via telefon ca 30 minuter före leverans. Har du några frågor inför en leverans av större varor, kontakta vårt kundcenter. Om din beställning innehåller flera produkter, varav en del inte finns i lager hos oss eller har längre leveranstid, kan vi komma att skicka produkterna i flera leveranser till dig utan någon extra kostnad. För att underlätta leveransen för dig som kund samt för att minimera miljöpåverkan försöker vi alltid att samleverera dina produkter i en leverans. Det kan innebära att orderns leveranstid motsvarar den produkt vars leveranstid är längst.

 

Hur får jag min beställda digitala produkt

Efter att ni har betalat så kommer det en bekräftelse mail , där kan du ladda ner din digitala produkt.Finns ej än.

 

Kontaktar ni mig innan leveransen?

Våra chaufförer smsar alltid minst 30 minuter innan leveransen för att förbereda dig på att de är på väg.

Kan jag stoppa min beställning innan jag har fått den?

Det går inte att stoppa en beställning efter att köpet genomförts. Det beror på att beställningen skickas från samarbetspartnern direkt till dig.

Ångerrätten gäller inte vid dessa tillfällen.

  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.

  • Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.

  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.

  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.

  • Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.

  • Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.

Leverans

Villkor för leverans anges även i kassan under respektive leveranssätt. Om en artikel har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive artikel. Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt vi kan för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis då vår leverantör eller speditör inte kan fullfölja deras åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Enkäter:

Enkäter som kommer från Laylowe.se görs i samarbete med  EasyQuest.

bottom of page